PILATES 

Body & Mind in Balans

Bij Pilates train je je belangrijkste spieren – ook wel je core of Powerhouse genoemd te weten: bekkenbodem, buik en rug. De oefeningen zijn rustig en geconcentreerd.

 

Je focust je op je innerlijke kracht door je corespieren heel aandachtig te gebruiken en aan te spannen, terwijl je diverse low-impact bewegingen maakt. De spieren worden langer en je wordt flexibeler. 

 

Pilates is een groepsles op matjes.  Het is geschikt voor jong & oud, man & vrouw.

Spierkracht (ook dieper gelegen spieren worden versterkt) en flexibiliteit worden verbeterd, vooral die van de romp-spieren.

De wervelkolom wordt soepeler en kan meer aan. Rondom het bekken wordt alles veel stabieler.

TARIEVEN | LESROOSTER | LOKATIE | TEAM

 

PILATES

Pilates heeft vele elementen van een klassieke Pilates les.

 

Buik- en rugspieren worden versterkt met diverse oefeningen met of zonder hulpmiddelen.

 

Deze les wordt gegeven op :

- Maandag om 19.30 uur

BOOTCAMP
PILATES SCULPT

Pilates Core is een actieve les met klassieke Pilates, gevolgd door core training met kettle-bells, gymballs, tubes, dumbells, bosu balans-trainers etc.  Er zal klassikaal, in circuit en in duo vorm worden getraind

 

Deze les wordt gegeven op: 

- Dinsdag om 19.30 uur

Pilates is technisch en moet precies worden uitgevoerd. Het is bewegen van binnenuit met een hoge mate van concentratie en beheersing.

 

De oefeningen zijn niet zo eenvoudig als je op het eerste gezicht zou denken.

 

De moeilijkheidsgraad kan de deelnemer zelf bepalen door middel van opties die worden aangeboden.

Hierdoor zijn de lessen voor vrijwel iedereen toegankelijk. 

 

 

YOGALATES combineert het beste van Yoga & Pilates in 1 les.

 

Deze les is geschikt voor iedereen, jong & oud en biedt meerdere opties om het rustiger of zwaarder te maken. Je haalt uit de les wat je nodig hebt. 

 

Een lesopbouw in het kort:

  • Lichaamsbewustwording & in contact komen met je ademhaling.

  • Pilates neutrale bekkenstand, C-spine

  • Pilates buikspieroefeningen > dagelijks profijt van een sterke core

  • Pilates zijligging > sterke heupen zorgen o.a. voor minder rug- en knieklachten

  • Pilates rugspieren > oefeningen die ook door fysiotherapeuten worden aangeraden

  • Pilates/yoga sidebends & twists > stretch je zij, draai je rug, 

  • Pilates/yoga hamstringstretches 

  • Relax & ontspan.

RESTORE

Tijdens deze Yogalates les worden er ook dynamische staande series uitgevoerd voor spier herstel en soepelheid.

 

Deze les wordt gegeven op: 

* Woensdag om 9.00 en 19.30 uur  - Yogalates

* Woensdag om 10.15 uur - Yogalates Restore 

* Donderdag om 19.00 uur - `Yogalates 

* Vrijdag om 9.00 uur : Yogalates 

 

 

BOOTCAMP is een actieve training met door core oefeningen met kettle-bells, gymballs, tubes, dumbells, bosu balans-trainers maar ook oefeningen met eigen lichaamsgewicht komen aanbod. 

 

Ook KRACHT training kan een onderdeel zijn van de les, met barbells trainen we de grote spieren groepen, benen, buik, rug, borst en billen. Er zal in circuit vorm worden getraind. Neem schone gympen mee en een handdoek. 

 

Deze les wordt gegeven op:

- Verwacht in lente 2018 t/m zomervakantie 2018

 

YOGALATES

TELL

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

CONTACT

Lifestyle Studio Dordrecht

Melkpoortje 1

3311 TG Dordrecht

tel: 06 55 - 77 83 86 

info@yoga-dordrecht.nl

www.yoga-dordrecht.nl

Kvk te Rotterdam: 244 65 698
BTW nr: 1806.35.992.B01

 

Bank : NL29 INGB 0006 8251 94
t.n.v. Praktijk voor Massage en 
Beweging te Dordrecht

Fotografie : Stockphoto's by Wix - Esther Keijmel - Raak Fotografie

 

 

VISIT

Monday - Friday: 18.00 - 22.00

Saturday: 9.00 - 11.30 

Sunday: 9.30  - 10.30