IMG_7577_edited.jpg

YOGA STIJLEN

 Yoga,  sanskriet योग , is een oude bewegings- en meditatievorm uit India.


Yoga betekent EENHEID of VERENIGING van lichaam en geest. Het yoga systeem bestaat uit verschillende elementen w.o. meditatie, asana (houdingen), pranayama (ademhaling), terugtrekking van zintuigen (pratyahara) . 

We richten ons, tijdens de lessen in de studio op de fysieke vorm met asana´s en series, de energievorm met ademhaling en chakra oefeningen, meditatie & mindfulness voor diepere mentale en fysieke ontspanning. 

Yoga is voor velen een fijne manier om te ontspannen, hoofd leeg te maken en soepeler te worden. Lichamelijk en mentale klachten worden verlicht of zelf verholpen. Je komt zowel lichamelijk als geestelijk in balans

Yoga stylen

HATHA YOGA

Deze yoga nodigt je uit om een dieper contact te maken met jezelf en je energieveld (chakra's). De uitdaging ligt niet zo zeer op het fysieke vlak maar op het energetische vlak.

 

 

  • Pranayama (ademhalingsoefeningen)

  • Kriya's

  • Asana 

  • Chakra Yoga

  • Meditatie & Ontspanning 

 

Deze les vitaliseert en balanceert jouw energie! ​ 

 

HATHA - FLOW / SLOW

 

Klassieke yoga vorm, ook zeer geschikt voor beginners. De les zal de volgende onderdelen bevatten: warming up, zonnegroet, balans posities , kracht posities en ontspanningsoefeningen, met ter afsluiting een meditatie.
 

Hatha / Yoga Flow les staat voor een les met meer dynamiek door een aantal series zonnegroeten met variaties. Minder geschikt als je pas start met yoga.

 

Hatha / Yoga Slow is een les die vooral gericht is op ontspanning en flexibiliteit.  

 

  • Slow - geschikt voor alle nivo's 

  • Flow - minder geschikt voor startende yogi's

VINYASA YOGA

Vinyasa is het onderdeel van de Ashtanga Yoga dat zich meer spitst op de ademhaling. En hoe je deze toe kunt passen tijdens de verschillende Asana’s. Vinyasa Yoga legt dus meer de nadruk op de adem.

Ashtanga Yoga is een dynamische vorm van Yoga. Hierbij voer je houdingen (Asana’s) in series achter elkaar uit.

Maar doordat deze vorm dynamisch is, moet je ook overgangen maken naar de verschillende houdingen. Deze overgang noem je een Vinyasa. 

YOGA NIDRA 

Yoga Nidra is letterlijk slaap-yoga. Maar eigenlijk blijven we ons bewust van hetgeen wat er gebeurt in ons en buiten ons, maar met een diepe lichamelijke ontspan-ning, die vergelijkbaar is als je slaapt.. Een heerlijke ontspannende les met visualities, ademhalingstechnieken en lichte stretches.

SOUND YOGA

Sound Yoga is een les met klankschalen en andere instrumenten. Aan het begin van de les zijn er enkele eenvoudige yoga stretches en ademhalingsoefeningen. 

Daarna kun je liggend de klanken ervaren die je op een dieper ontspanningsnivo brengen.

(Meditatie - Diepe Ontspanning)

 

 

 

 

YOGALATES

 

combineert het beste van Yoga & Pilates in 1 les.

 

Deze les is geschikt voor iedereen, jong & oud en biedt meerdere opties om het rustiger of zwaarder te maken. Je haalt uit de les wat je nodig hebt. 

 

Een lesopbouw in het kort:

  • Lichaamsbewustwording & in contact komen met je ademhaling.

  • Pilates neutrale bekkenstand, C-spine

  • Pilates buikspieroefeningen > dagelijks profijt van een sterke core

  • Pilates zijligging > sterke heupen zorgen o.a. voor minder rug- en knieklachten

  • Pilates rugspieren > oefeningen die ook door fysiotherapeuten worden aangeraden

  • Pilates/yoga sidebends & twists > stretch je zij, draai je rug, detox

  • Pilates/yoga hamstringstretches 

  • Relax & ontspan.

HEALING MEDITATIONS 

Tijdens deze meditaties en visualisaties krijg je door middel van suggesties toegang tot je onderbewuste. Je onderbewuste deelt zijn informatie d.m.v. beelden en gevoel.

 

Hierdoor kun je naast ontspanning en diepe rust inzicht verkrijgen in situaties of patronen. En kun je je onderbewuste positief beïnvloeden

YIN YOGA

De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten: ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los.

 

Bij Yin Yoga worden de oefeningen langer vast gehouden (ca. 3-7 minuten) zouden spieren en bindweefsel tot een diepere ontspanning komen.

 

Ook werkt het rustige karakter van de les door op het mentale vlak, ook je gedachten-stroom zal vertragen en verstillen. 

 

Een heerlijke herstel-yoga voor drukke personen.

 

IMG_5910.JPG

Voorwaarden       Privacy

Lifestyle Studio Dordrecht| Studio voor Natuurgeneeskundige Ontspanningstherapie & Yoga Lifestyle

| Melkpoortje 1 | 3311 TG Dordrecht 

KvK R'dam 244  65 698 | Tel 06 55 77 8386| 

BTW nr : NL002031167B93 | Geregistreerd onder Praktijk voor Massage & Beweging

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle